Deneysel Arkeoloji Öğrenci Topluluğu


 

 

 

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DENEYSEL ARKEOLOJİ ÖĞRENCİ TOPLULUĞU

Deneysel Arkeoloji, geçmişteki olay veya durumları yeniden yaratarak geçmişe ait hipotezler üretmeyi ve geçmişte yaşanan olayların nasıl, neden, ne için gibi sorulara yanıt vererek aydınlanmasını sağlayan bir araştırma yöntemidir. Deneysel arkeoloji, tarih ve diğer bilim dallarına yardımcı olduğu gibi deneysel taklitler ile geçmişteki olayların doğruluğunu saptama bakımından önemli bir rol üstlenir. Günümüzde deneysel arkeoloji iki temel tanım ve amaç kapsamında ele alınmaktadır. İlki, deneysel arkeolojinin teknik bir yöntem olduğu, ikincisinin ise farklı teknikleri, analiz ve yaklaşımları kullanan arkeolojik araştırmanın bir alt disiplini olup arkeolojik yorumlamada varsayım oluşturma ya da sınama amacı taşıdığıdır. (Mathieu 2002). Deneysel çalışmalar ‘olay’ın tekrar yaşatılması, yeniden canlandırılması çalışmalarıdır; bir buluntu ya da bir binanın yeniden yapımının yanı sıra onu yapanın davranışları dâhil tüm sürecin deneyidir. Böylesi bir çalışma, malzeme, davranış, anlayış/inançlarla ilgili varsayımların oluşturulması ya da değerlendirilmesini, sorunların, tercihlerin, becerilerin farkındalığını sağlar; arkeolojik yorumlamada kullanılabilecek yeni sorular üretir. Bu bağlamda, buluntu, davranış, oluşum süreci ve yaşayan sistemler gibi dört deneysel araştırma tipolojisi altında toplanan deneysel araştırmaların tümünün gerçekte birbirleriyle doğrudan ilişkili olduğu açıktır. Birinci amaç, yukarıda anlatıldığı gibi arkeolojik yorumlamaya olan katkısıdır. Bir alet ya da binanın tasarlanma sürecinden kullanımına ve nihayetinde işlevini yitirene dek geçirdiği aşamaların tümünün anlaşılması güçtür. 

 

Kuruluş Tarihi: 2014

iletişim : deuarkeolojitoplulugu@gmail.com

Başkan :Hüseyin Sedat BAĞCI (2022-2023)

               Öykü Bandırma (2020-2021)(2021-2022)

               Muhammed Serhat SEVİK (2015-2016)

               Safiye CEYLAN (2013-2014)

Danışman : Öğr.Gör.Selim  MARTİN (2019-2020)(2020-2021)(2021-2022)(2022-2023)